ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

کلاه؛ همه آنچه که میدانید و نمیدانید

Thursday، ۲ Bahman ۱۳۹۹

چیزهایی که در مورد کلاه سرکردن باید بدونید

سلام گرم به همه چرم مونی های عزیز. امروز قصد داریم به یک اکسسوری ساده اما در عین حال جذاب بپردازیم. کلاه؛ بله کلاه، یکی از اکسسوری های ساده استایل شخصی ولی جذاب و خاص که وقتی بر روی سر میشینه به خاص بودن فرد اضافه میکنه. ولی هرکلاه مثل بقیه البسه مناسب جا و مکان خودشه. پس با ما همراه باشید تا بهتون بگیم چه کلاهی باید سرتون کنید.

یکی از سخت ترین انتخاب ها، انتخاب کلاه مناسب با تیپ و استایل شخصی هر فرده. بعضی ها با یک انتخاب غلط خودشون خنده دار و شبیه دلقک ها میکنن. البته بااحترام به تمامی دلقک های محترم امیدواریم ناراحت نشید. (محض شوخی)

مدل کلاه خیلی خیلی زیاده پس باید حتما متناسب با تیپتون و شخصیتتون کلاه انتخاب کنید. حالا اگر نمیدونید چه کلاهی انتخاب کنید ما بهتون میگیم.

تا حالا اسم کلاه فدورا شنیدید؟ نشنیدید؟ اگر نشنیدید بخونید اگرم شنیدید بازم بخونید...

فدورا چیست؟ یک کلاه است، اما بیش از یک کلاه معمولی، چون برای خودش تاریخچه داره. ریشه فدورا یک لغت یونانیه و معنیش " هدیه ای از طرف خدا " است.

زب

از قرن ۱۹ این نوع کلاه ظهور کرده و از اون زمان تا به الان جز یکی از مورد پسند ترین و خاص ترین کلاه ها به حساب میاد. در گذشته و در آمریکا این کلاه توسط گانگستر ها استفاده می شد و نشانه ای از دردسر بود! اما امروزه کسانی که زیر این کلاه قرار می گیرند بی آزار هستند و بیشتر خلاق!، البته این را تجربه ثابت کرده.

چجوری فدورا بشناسیم؟ از لبه های افتادش، قسمت جلویی باریکش و پیچ و تابش. فدورا جز ریشه دارترین کلاه ها به حساب میاد و بازیگران هالیوود مثل کری گرنت و همفری بوگارت 99% درصد به سر داشتند و کمتر بدون این کلاه دیده شدند.

حالا شاید از خودتون بپرسید ما چجوری و با چه سبک لباسی از فدورا استفاده کنیم؟ فدورا بلند، با تاج دندانه دار برای کسانی که قد کوتاهی دارند بسیار مناسب است، چون به قد فرد اضافه می کند طوری که نگاه به سمت بالا و کلاه می رود و دیگر طول فرد دیده نمی شود. در مورد لبه های کلاه نیز قبل از اینکه لبه کوتاه یا بلند انتخاب کنید حتما فرم صورت خود را در نظر بگیرید. برای صورت های دراز و بیضی شکل لبه های پهن می تواند به متعادل کردن شکل صورت کمک کند. کلاه های لبه باریک به ساده کردن حالت صورت های گرد و مربعی کمک می کند. و اگر از آن خوش شانس ها هستید که فکی مخروطی دارند، باید بگویم بفرما دوست من هر چیزی که دوس داری انتخاب کن.

کلاه فدورا با جین، لباس ورزشی و سویی شرت اصلا همخوانی ندارد. کلاهی بخرید که مطمئنید پاسخ نیازهایتان را می دهد، یعنی خوب روی سرتان جفت و جور شود و با بیشتر لباس هایتان همخوانی داشته باشد.این کلاه را با تی شرت های یغه گرد، شلوار پارچه ای و کفش دربی ست کنید. اگر ریش پری هم دارید که دیگر چه بهتر به همراه یک عینک دودی تیپتان می شود

کلاه بیسبال

کلاه بیسبال چیست؟ نماد ورزش، کلاه بیسبال اولین بار در سال ۱۸۶۰ و روی سر تیم بیسبال بروکلین دیده شد. این کلاه را با لبه ی بیرون آمده ی جلو و چفت و بستی که در پشت دارد می شناسیم. در واقع این کلاه برای محافظت چشم بازیکنان از نور خورشید طراحی شده بود.

با اینکه 156سال از اولین طرح کلاه بیسبال گذشته ولی این کلاه شکل خود را حفظ کرده و مدل های مختلفی داره، بازیکنای بیسبال از این مدل کلاه استفاده می کنند و یکی از لوازم ضروری دوست داران هیپ هاپ نیز هست.

چه کسانی کلاه بیسبال استفاده می کنند؟ کلاه بیسبال استفاده های زیادی دارد، مثلا افراد مشهور برای اینکه ناشناس بمانند از آنها استفاده می کنند ( دیودیو بکهام معمولا روز هایی که موهایش خراب است از این کلاه استفاده می کند ) اما کسانی که در دنیای رپ هستند از این کلاه مانند یک اثر هنری استفاده می کنند. امروزه بسیاری از ستاره های رپ دنیا را می توانید با چنین کلاه هایی ببینید.

کلاه بیسبال باچی بپوشیم؟! با اکثر لباسا میشه پوشید (باز نرید با کت و شلوار بپوشید بگید ما گفتیم) هر شلواری که دوست دارید می تونید بردارید، جین، کتان، چرم و …، این کلاه با انواع کاپشن و ژاکت های اسپرت فوق العاده همخوانی داره.

فقط به خاطر داشته باشید لبه کلاهتان جلو باشد!.

کلاه فلت

کلاه فلت چیست: این نوع کلاه معمولا نادیده گرفته می شود. زمانی این کلاه مورد پسند انگلیسی های با اصالت بود – همان هایی که با سگ ها و تفنگ های ساچمه ای خود به شکار می رفتند. در دوره های بعدی یعنی سال ۱۹۹۰ این نوع کلاه دوباره به یکی از وسائل مردانه محبوب تبدیل شد. اخیرا هم استفاده از این نوع کلاه افزایش پیدا کرده ( اما نه به اندازه کلاه های دیگر ) از طرفداران این کلاه گلاف باز ها هستند.

چه کسانی کلاه فلت سر می کنند؟ جای تعجب نیست که این کلاه همچنان مورد توجه اشراف انگلیسی است. از جمله افراد معروفی که از این کلاه استفاده نی کنند می توان به دیوید بکهام ( همه جا هست! )، ادریس البا، الیور چشایر، و جاستین تروکس اشاره کرد.

چطور کلاه فلت را استفاده کنم؟ جدای اینکه نام کشوری خاص رویش است، اما کلاه فلت تقریبا همه کاره است. معمولا کسانی که به درستی از کلاه استفاده می کنند ظاهری باهوش پیدا می کنند. توضیحات و توصیه های پوشیدن این نوع کلاه تقریبا با کلاه بیسبال یکی است.

کلاه بافت

کلاه بافت چیست؟ این نوع کلاه از زمان های بسیار دور وجود داشته و همانطور که بسیاری از لباس های مردانه به مرور زمان تغییر یافته کلاه بافتنی نیز طراحی و شکلی مدرن به خود گرفته است.

این کلاه را روی سر خیلی ها می بینیم، از ماهیگران و کارگران گرفته تا ستاره های سینما و موسیقی.  البته بعضی از این کلاه ها منگوله دارند.

چه کسانی کلاه بافتنی سر می کنند؟ این کلاه را همانطور که گفتم همه می توانند استفاده کنند، مخصوصا در فصول سرد هم می تواند گرمتان کند و هم می تواند به بهتر شدن تیپتون کمک کنه.

با چه سبک لباسی کلاه بافت را استفاده کنم؟ قانون خاصی برای استفاده از این نوع کلاه وجود ندارد، فقط باید خواستان باشد که خوب روی سرتان جاسازی اش کنید.

تقریبا با هر نوع شلواری می توانید این کلاه را ست کنید، سویی شرت، کاپشن و ژاکت های اسپرت و ژاکت های بلند نیز مناسب هستند.

کلاه کپ چرم

کلاه چرم یکی از با کیفیت‌ترین کلاه‌هایی است که بیشتر چرم پوشان از آن استفاده می‌کنند. کلاه‌های چرمی برای جنبه زیبایی و استایل خاص و خوش تیپ نشان دادن افراد استفاده میشه. در زمان‌های گذشته سطح رفاه و زندگی افراد را با کلاه‌هایی که سر خود می‌گذاشتند می‌شناختند و هر نوع آن معنای مختص به خودش را داشت این مسئله در مورد کلاه‌های نظامی نیز صدق می‌کند و نشان دهنده‌ی ملیت، نوع فعالیت نظامی که افراد انجام می‌دهند می‌باشد. در ابتدای امر تنها مردان از کلاه استفاده می‌کردند، اما رفته رفته در نزد خانم‌ها نیز از این وسیله کاربردی و شیک به عنوان حجاب و تزیین مورد استقبال قرار گرفت.

کلاه های چرمی فصل خواستی ندارند و چهارفصل هستند.اگر کلاه چرمتون خیس شد با یک دستمال تمیز خشکش کنید. هرچند وقته یکبار هم برای دوام عمر کلاهتون از روغن های مخصوص چرم لباسی استفاده کنید تا آسیب نبیند.

در فصل تابستان: گرم نیستند و باعث تعریق نمیشه، در فصل زمستان: بهترین پوشش برای زمستان و سرما است. اگر یک کلاه چرمی خوب بخرید هم در هزینه هاتون صرفه جویی کردید هم میتونید تا سالیان سال ازش استفاده کنید.

برای خرید کلاه کپ چرم بر روی این کلیک کنید