ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

چگونه از کت و کاپشن چرمی خود نگهداری کنیم؟

Thursday، ۲۵ Dey ۱۳۹۹

سلام به همراهان چرم مون. امروز میخواهیم از نگهداری کت و کاپشن چرم برای شما بگیم که هم کت و کاپشنتون تمیز و سالم بمونه و هم نو باشه.

پس با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب رازهای نگهداری را فاش کنیم.

چگونه از کاپشن های چرمی مراقبت کنیم؟ این موضوعی است که قصد داریم تا در این مطلب به آن پاسخ بدهیم. کاپشن های چرمی به دلیل قیمت بسیار بالایی که دارند، از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار می باشند اما اگر به درستی مراقبت و استفاده نشوند، بعد از مدت کوتاهی چرم کت یا کاپشن شما ترک خورده یا پوسته می شوند.

رطوبت چرم را حفظ کنید!

یکی از مهم ترین نکاتی که باید به صورت دوره ای نسبت به آن اقدام کنید، حفظ رطوبت چرم می باشد. کاپشن یا کفش های باید به صورت دوره ای مرطوب شوند تا از ترک یا پوسته شدن رویه آن ها جلوگیری شود. برای حفظ رطوبت چرم میتوانید از اسپری یا واکس مخصوص چرم استفاده کنید، این مواد با نرم نگه داشتن چرم کاپشن مانع از ترک آن می شود.
اما نکته دیگر انتخاب یک واکس یا اسپری مناسب و مدت زمان هر بار چرب کردن کاپشن می باشد. برای انتخاب اسپری یا واکس مناسب بایستی ابتدا آن را تست کنید و مطمئن شوید که به رنگ کاپشن چرمی شما آسیب وارد نکند و بهترین محل برای تست قسمت مارک پشت یقه می باشد تا اگر آسیبی به چرم وارد شد، دیده نشود.
برای فاصله زمانی بین هر بار چرب کردن بهتر است به دمای هوا توجه کنید، معمولا در روزهای سرد کاپشن چرم آسیب پذیر تر می شوند و شما باید چرم را مرطوب نگه دارید.

نکته دیگر آنکه بهتر است آیتم های چرمی را شب ها واکس بزنید و تا صبح استراحت بدهید. محصولات چرمی بعد از واکس خوردن چرب می شوند و گردوخاک محیط را به خود جذب می کنند.

در روزهای بارانی به این نکته دقت کنید

یکی از محبوب ترین آیتم ها برای هوای بارانی فصل پاییز، کت یا کاپشن های چرمی می باشد. برخی اینطور فکر می کنند که آب می تواند به چرم آسیب بزند و بلافاصله پس از خیس شدن سعی می کنند تا به روش های مختلف مانند استفاده از پارچه، خشک کن های لباس با سشوار استفاده کنند که همین کار باعث کاهش رطوبت چرم می شود.
بهترین روش این ست که کاپشن را در فضای باز و در برابر نور کافی خشک کنید.

با هر ماده ای لکه های روی چرم را از بین نبرید

کاپشن های چرمی نیز همانند دیگر لباس ها، ممکن است دچار لک و آلودگی شوند ویکی از لکه های رایج روی لباس، لکه جوهر، ماژیک یا خودکار می باشند که به راحتی نیز پاک نمی شوند. برای از بین بردن این لکه هانباید از مواد شوینده مختلفی استفاده کرد و تنها به الکل سفید بسنده کنید.
بدین صورت که یک تکه پارچه نرم را به مخلوط الکل آغشته نمایید روی لکه بکشید، اما اگر برای خرید کت تان هزینه زیادی کرده اید، بهتر است حتما اینکار به افراد متخصص بسپارید

لباس یا کت های چرمی را تا ندهید

در فصول گرم سال استفاده زیادی از کت یا کاپشن های چرمی نمی شود و در نتیجه برای مدتی باید آن ها در کمد نگه دارید. برای نگهداری لباس های چرمی بهتر است داخل آن ها را با کاغذ پر کنید تا فرم خود را از دست ندهد. در ضمن کت یا پالتو چرمی را بدون تا کردن نگه داری کنید و بهتر است آن ها را آویزان نگذارید.

نکته دیگری که بایدبه آن دق کنید این است که نباید لباس های چرمی را در پلاستیک قرار داد زیرا ممکن است باعث رطوبت شود و چرم های طبیعی نیز در مکان های مرطوب دچار کپک می شوند.

استفاده از یک حوله یا اسفنج نرم و مرطوب

حوله یا اسفنج را در محلول صابونی بگذارید و بعد آن را فشار دهید، تا مایع اضافه از آن خارج شود. از حوله یا اسفنج نباید آب بچکد، فقط باید کمی مرطوب باشد. اگر اسفنج خیلی خیس باشد، آب در چرم اشباع میشود و به طور بالقوه ای میتواند آسیب های بیشتری نیز به چرم وارد کند.

از پارچه نرم استفاده کنید

در صورت دقت نداشتن،استفاده از پارچه های سفت ممکن است خراش هایی بر روی چرم ایجاد کند.

 اهمیت دادن به کت چرمی تان

دستور العمل تولید کننده را مطالعه کنید.برچسب های داخل کت را بررسی کنید.مثلا اینکه چرم تا چه مقدار در برابر آب مقاوم است.تولید کننده طبق جنس و نوع چرم توضیحات و اخطار هایی را داده است.در بیشتر مواقع تولید کننده خودش روش شستشو ای را پیشنهاد داده است. روش دستور داده شده بر روی کت را انجام دهید تا از خراب شدن آن جلوگیری شود. 

برای جلوگیری از آسیب دیدن کتتان را ضد آب کنید، مهم نیست که جنس کت شما از چه نوعی میباشد. شما باید به صورت دوره ای یک ماده ضد آب را بر آن اسپری کنید این کار منافذ خالی کت را پر میکند. آب به سادگی بیرون میزند و از روی چرم غلت میخورد، دراین صورت کت برای پوشیدن بد به نظر نمیرسد. 

اگر هوا شناسی اعلام بارندگی کرده است، کت دیگری بپوشید.رطوبت زیاد ممکن است که طول عمر کت چرمی شما را کم کند. از یک حالت دهنده چرم برای کتتان استفاده کنید. سالی یک بار یا بیشتر از کرم حالت دهنده چرم برای تمام سطوح کتتان استفاده کنید.

استفاده از حالت دهنده از کت شما در برابر رطوبت محافظت میکند و آن را نرم و انعطاف پذیر میکند و مانع ترک خوردن و ترکیدگی چرم میشود. 

شما همچنین میتوانید با یک صابون مخصوص چرم کتتان را تمیز کنید، اما این کار ممکن است برای چرم های نرم و نازک خیلی سنگین باشد اما یک جذابیت خاصی به کت های کلفت میدهد. 

چرم های نازک را بصورت حرفه ای بشویید

برای جلوگیری از آسیب رساندن به کت ، کت هایی با جنس نازک یا درست شده از پوست بره و جیر را در خانه نشویید. آنها را به خشکشویی ببرید، که دارای تجهیزات لازم توانایی پاک کردن حتی سرسخت ترین لکه ها را دارند و نیازی نیست که نگران چروک یا پاره شدن چرم باشید. 

میتوانید کت های جیر را با غبار روبی، به طور مرتب با برس دستی تمیز نگه دارید. 

استفاده از تمییز کننده مخصوص چرم

یک تمیز کننده چرم تخصصی بخرید که شامل مواد اولیه ای باشد که کثیفی ها و لکه ها را پاک کند و یک روغنی که برای سالم و نرم نگه داشتن چرم موثر باشد.

پاک کننده های چرم را میتوانید در فروشگاه های بزرگ یا جاهایی که با چرم سر و کار دارند پیدا کنید.یک قوطی از محلول تمیز کننده چرم تنها چند هزار تومان بیشتر هزینه نمیبرد و تا چند سال دوام دارد.

محلول مخصوص را روی چرم بریزید. به اندازه یک سکه از شستشو دهنده را روی قسمت کثیف چرم اسپری کنید.بعضی از تمیز کننده های چرم به صورت ژل،اسپری یا شبیه به قالب صابون هستند.

در صورت استفاده از هر نوع از این پاک کننده ها همیشه با حداقل مقدار پاک کننده شروع کنید و در صورت نیاز بیشتر استفاده کنید.محلول پاک کننده را بر روی چرم بمالید.

یک حوله تمیز و نرم بردارید و پاک کننده چرم را بر روی سطح کت بمالید و به آرامی به شکل دایره وار به سمت بیرون بکشید تا استفاده از پاک کننده باعث شود تا تمامی کثیفی ها و لکه های خشک شده آب از روی چرم پاک شوند.

تا زمانی که پاک کننده به طور کامل جذب شود مالش را ادامه دهید . اضافی محلول را پاک کنید. از یک حوله جداگانه برای پاک کردن باقی مانده پاک کننده چرم بر روی کت استفاده کنید.

با استفاده از یک اسپری پلیمری سیلیکون یا یک اسپری کپلیمر اکریلیک زمانی که کارتان تمام میشود کت باید تمیز و براق شده باشد.

پس از آن،کت شما نو به نظر میرسد و چرم باید مرطوب نگه داشته شود و از آن محافظت شود، که در این صورت کت برای ماه ها در شمایل خوبی باقی میماند. 

از آن جایی که طوری طراحی شده که پس از شستشو باید خشک شود, چرم ترک خورده،پس از استفاده از پاک کننده نیازی به آبکشی ندارد. 

پاک کننده های چرم برای آسانی کار با تلاش کمی فرموله شده اند, اما اگر کت شما خیلی کثیف باشد، باید چندین بار از این پاک کننده ها استفاده کنید.

نظراتتون برای ما بنویسید