ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

چرم گاوی با چرم بزی چه فرقی میکنه؟

Tuesday، ۷ Bahman ۱۳۹۹

تفاوت چرم گاوی و چرم بزی

تا حالا شاید برای شما پیش اومده باشه که بخواین محصولی چرم طبیعی بخرید ولی ندونید از چرم گاویه یا بزی یا حتی گوسفندی؟

در دسته بندی انواع چرم طبیعی چرم ها در سه دسته چرم سبک ، چرم نیمه سنگین و چرم سنگین قرار میگیرند که این دسته بندی بر اساس جثه حیوان انجام می شود (چرم بز ، چرم سبک ) (چرم گوسفند ، چرم نیمه سنگین ) (چرم گاو ، چرم سنگین )چرم گاوی در دسته ی چرم های سنگین قرار دارد .

حال سوال اینه چرم گاوی گرونتره یا بزی؟!

قیمت چرم بسته به نوع دباغیش و فیشینگ چرم متفاوته ولی در مجموع چرم گاو گرونتر از چرم بزی است. قیمت هر پا (فوت) چرم گاوی دباغی شده خام (رنگ نشده) به طور میانگین حداقل از 18.000 تومان به فروش می رسد و قیمت هر پا (فوت) چرم بزی دباغی شده خام (رنگ نشده) به طور میانگین حداقل از 8.000 تومان به فروش می رسد .

تفاوت چرم گاوی و چرم بزی از لحاظ ضخامت ، درشتی و نرمی

اگر قصد دارید یک کیف چرم چه کیف پول یا کیف دوشی و ...، کمربند، کفش و دستکش چرم دارید یک نکته مهم بهتون یادآور میشم که:

چرم بزی بسته به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف ، چرم مخصوص ساخت دستکش و … ) چه نازک و چه ضخیم باشه، در هر حال نسبت به چرم گاوی نرم و لطیف است.

برای این که چرم بز بشناسیم، یک از نشونه هاش برآمدگی و برجستگی های ریز روی خود پوست است، نشونه دومش لطافت و نرمیش از خاصیت های چرم بزی است.

از چرم بزی بخاطر نرم بودنش و لطافت و انعطاف پذیری که داره، بیشتر جهت ساخت محصولات چرم زنانه مثل کیف مجلسی چرم زنانه ، کیف لوازم آرایش چرم ، دستکش چرم ، پالتو چرم ، کت چرم ، کیف پول چرم زنانه و … استفاده می شود.

چرم گاوی بسته به نوع دباغی (چرم مخصوص ساخت کیف اداری چرم ، چرم مخصوص ساخت کیف پول چرم و … ) چه نازک و چه ضخیم باشد یا چه سفت باشه چه نرم به طور ویژه و خاص پردازش می شود و بسته به نوع محصولی که قرار است از چرم گاوی از ساخت آن استفاده شود می تواند هم نرم و منعطف باشد و هم خشک و ضخیم باشد ولی در حالت کلی چرم گاوی از چرم بزی سفت تر و ضخیم تر و خشک تره، برای همین از چرم گاوی برای تولید کفش، کیف اداری، کمربند، کیف دوشی، کیف پول مردانه و زنانه، جاکارتی و جاکلیدی، کیف لپ تاب و ... استفاده میکنن. با یک لمس ساده میتونید چرم گاوی از چرم بزی بخاطر جنس سفت ترش تشخیص دهید.

یک راه دیگه تشخیصم وجود داره که یکم تخصصیه ولی بهتون میگیم:

تشخیص چرم طبیعی گاوی و بزی بر اساس اندازه جلد چرم

چرم بزی بستگی به جثه حیوان داره ولی حداقل از 6پا تا 12پا میشه.

چرم گاوی هم از حداقل 18پا شروع میشه که افراد متخصص بهش میگن کوچک پا، تا 50 پا داره که بهش میگن بزرگ پا.

نکته مثبت چرم بزرگ پا نسبت به چرم کوچک پا اینه که پرت کمتر و دور ریز کمتر در نتیجه مقرون به صرفه تر به حساب میان. البته بخاطر همین مساله چرم بزرگ پا گرانتر از چرم کوچک پا هستند.

تا الان با توجه به وجود طرح های گوناگون و بر اساس سلیقه ی چرم پوشان (خاص پوشان) از انواع فینیشینگ چرم جهت ساخت محصولات با ظاهر های متفاوت ، میتوان چرم ها را با طرح هایی چون چرم های چاپ ساده ، چرم گاوی فلوتر ، چرم گاوی شرانک ، چرم گاوی اشبالت ، چرم گاوی الگانت ، چرم گاوی میلینگ ، چرم چاپ سوسماری، چاپ پوست ماری، چاپ کروکودیلی، چاپ سنگفرشی، چاپ دایموند و … تولید کرد .