ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

نگاهی به چرم و انواعش

Thursday، ۲۵ Dey ۱۳۹۹

تا حالا براتون سوال شده چند نوع چرم داریم؟ یا مثلا یک کفش چرا چرمش سفت تره ولی چرم دستکش و لباس نرم تره؟! اصلا خود چرم دقیقا از چی درست میشه؟! خب با چرم مون همراه باشید تا به این سوال مهم جواب بدیم

اول به این سوال جواب میدیم که چرم چیه و از چه چیزایی تشکیل میشه؟! چرم، به طور کلی از پوست حیوانات تولید میشه و برای زیبا شدن و البته بهبود مراحلی میگذرونه. چرم را از پوست حیواناتی مثل گاو، گوسفند، شتر، شترمرغ، بز و گوساله بدست می آید.
برای کفش از چرم گاوی استفاده میشه ولی برای محصولاتی مثل دستکش و لباس از چرم گوسفندی و بزی استفاده میشه که صدالبته چرم گوسفندی برای این محصولات کیفیت بالاتری داره
از ترکیب پوست جانوران با موادی مختلف مثل زاج سفید، پوست درخت صنوبر، کاج، بلوط، فندق، کائوچو، سماق و مواد شیمیایی دیگه جنس انعطاف پذیری تولید می شه که نام اون چرمه.

خب حالا میرسیم به انواع چرم:

چرم ها به سه دسته سبک، نیمه سبک و سنگین تقسیم میشه.
چرم سبک چیه؟ چرم سبک از پوست حیواناتی مثل گوسفند، بره، بز و بزغاله بدست میاد و درست میشه. ضخامت این نوع چرم نسبت به اون دسته دیگه چرم کمتر و نازک تر و ظریف تره، بخاطر همین به این دسته از چرم ها چرم سبک میگن. از چرم سبک در کاپشن و کت چرم، لباس چرم و دستکش چرم استفاده میشه.

چرم نیمه سنگین: 

از پوست حیواناتی مانند کروکودیل و شترمرغ به دست میاد. یکی از بهترین چرم های بازار محسوب میشه و نسبت به بقیه چرم ها قیمت بالاتری دارده. کمیاب بودن، کیفیت و قیمت بالای این چرم نیمه سنگین باعث شده تا این نوع چرم در ساخت کلاه های لوکس و بیشتر در ساخت محصولاتی که جنبه تزیینی دارند و یا لوکس محسوب می شوند مورد استفاده قرار بگیره.

چرم سنگین: به چرمی گفته میشه که از پوست حیواناتی مثل گاو، گاومیش، گوساله و شتر و … به دست میاد. چرم سنگین بهترین نوع چرم جهت استفاده های معمول است و دارای بیشترین مقاومت و زیباترین رخ در میان چرم های دیگر است. این نوع چرم به علت استحکام و مقاومت بالا به مصرف در زیره و رویه کفش، ساخت کیف های دستی و جیبی مرغوب و یا تسمه های ماشین آلات صنعتی و … میرسه.

این چرم در طول زمان ظاهر زیباتری می گیرد و استایل جذابی را به شما میدهدو. ( به قول سیرجانی ها مثل قالی کرمان است هرچه لگد می‌خورد بهتر است.)

سه مدل چرم دیگه داریم به اسم اشبالت، جیر و نوبوک.

تفاوت ظاهری چرم جیر با چرم اشبالت در پرزدار بودن لایه داخلی آن، رخ دار بودنش و لطافت بالای آن است.

چرم نوبوک هم چرمی است که مثل جیر و اشبالت دارای رخ مخملی است اما این نوع چرم با ظرافت بسیار پرداخت شده و دارای سطحی لطیف است.

خب نظر شما چیه؟ خوشحال میشیم نظرتون برای چرم مون بنویسید

نظرات کاربران بلاگ

خیلی آموزنده و عالی بود ممنون از سایت خوبتون

سعیدی

خواهش میکنم. امیدواریم تمامی پست های ما بشما کمک کنه

حیدریادمین بلاگ