ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

تاریخچه دستکش

Wednesday، ۲۴ Dey ۱۳۹۹

دوستان خیلیاتون درباره دستکش های رانندگی پرسیده بودین؛ که دستکش رانندگی کجاها کاربرد داره؟

یا اینکه دستکش رانندگیو میشه به عنوان یک اکسسوری با تیپ کژوال یا اسپرت ست کرد؟ کاربردش تو رانندگی چیه؟

اگه شماهم از این سوالات دارین با چرم مون همراه باشین...

اول از همه میخوایم بریم سراغ تاریخچه دستکش:

اختراع دستکش به مصر و ایران باستان برمیگرده

باستان شناسان در اهرام پادشاهان مصر، کیسه هایی پیدا کردن که برای پوشش دست بکار میرفته

بعضی از این دستکش ها نیمه انگشتی و بعضی هم مثل تصویر بالا و بعضی ها یکسری تزئینات ظریف مثل طلا کاری و نقره کاری و مروارید دوزی روشون کار شده بود.

اما فرم امروزی دستکش به قرن دهم میلادی برمیگرده زمانیکه استفاده از دستکش مختص خاندان سلطنتی بود چرا که استفاده از دستکش نشان نجیب زادگی و اصالت بود.کم کم دستکش ها به طبقه درباریان و اشراف درجه دو رسیدن و همین شروع ورود دستکش های زینتی به طبقه بالا و متوسط مردم عادی بود. از قرن 14 به بعد دستکش یک اکسسوری لوکس بین تمام مردم به شمار میرفت؛ اونها با دستکش خودشونو با بقیه متمایز میکردن و خودشونو ثروتمند جلوه میدادن (لاکچری شدن دستکش به این دوره برمیگرده)

بعد از انقلاب صنعتی، در فرانسه و انگلستان کارخانه های زیادی برای تولید دستکش راه افتادن و ورود دستکش های چرمی لوکس هم از اینجا نشات میگیره! زمانیکه در انگلستان تب و تاب بازار چرم راه افتاده بود، دستکش یک مزیت رقابت قوی و کارآمد به حساب میومد. ورود دستکش چرمی به صنایع مد و فشن خیلی سریع توانست این اکسسوری را محبوب تر از قبل کند. در عکس پایین خانم سمت راست با نحوه و پوشش و استفاده از دستکش ست با کفش تمایز و برتری استایلش را به وضوح نشان میدهد.