ارتباط با چرم مون اینستاگرام: instagram.com/charmmoon_ir | خدمات پس از فروش 05138496880 | پیگیری پیامکی سفارش با ارسال شماره سفارش به: 20002030202530 | مدیریت : 09156445804

ابتکار دستکش رانندگی

Saturday، ۳ Dey ۱۴۰۱

تا اینجا از اختراع دستکش و تاریخچش فهمیدیم.

حالاحتما میپرسین دستکش از کی به ماشین و رانندگی مربوط شد؟ خب پس تا انتها این مقاله با ما همراه باشید

 با جرات میگیم که دستکش رانندگی اندازه خود خودرو قدمت داره. در سال 1885 اولین خودرو تاریخ توسط کارل بنز اختراع شد و در اون اوایل که کارل از اختراعش به شدت ذوق کرده بود، فقط میخواست موتور درونسوز خودشو به همه اثبات کند و کمتر به فکر ایراداتی مثل فرمون پذیری و هندلینگ بود.

ولی دوسال بعد که قرارشد همسرش یعنی برتا بنز با اختراع جدید یک مسافرت نسبتا طولانی از شهر مانهایم به شهر زادگاهش پفوردزهایم به مسافت 104 کیلومتر را انجام دهد، قضیه فرق کرد. سفت بودن فرمان به دلیل اتصال مستقیم به چرخ جلو و خشک بودن جنس فرمون رانندگی طولانی را عملا غیر ممکن میکرد.

کارل این مشکل بزرگ را با استفاده از دستکش چرمی حل کرد. یعنی مبتکر اولین دستکش چرمی همون مخترع اتومبیل کارل بنز هستش! دستکش چرمی علاوه بر اینکه خشکیه فرمون را میگرفت، بخاطر چسبندگیش به فرمون هندلینگ ماشینو راحت میکرد. بعد از گذشت زمان و نرم شدن تعلیق خودرو همچنان استفاده از دستکش در رانندگی واجب بود چون که فرمان های تمام فلزی خودرو ها در زمستان خیلی سرد و در تابستان خیلی داغ میشدن دلیلش هم بدون سقف بودن (کروک) خودروهای اولیه بود.

اما بعد از پیشرفت بیشتر صنعت اتومبیل سازی مشکلات عایق بندی خشکی تعلیق و ازین قبیل مشکلات حل شد و دستکش های رانندگی از شکل قبلی خودشون باید پیشرفت میکردند.
اگه فیلم فورد و فراری رو دیده باشین حتما ((کن مایلز)) راننده محبوب کارول شلبی رو میشناسین. کن مایلز با تغییراتی در طراحی دستکش های رانندگی اونها رو به شکل امروزی درآورد.
کن مایلز که به رانندگی سریع و پر ریسکش معروف بود حالا دستکش موردعلاقه خودشو برای رانندگی اعجاب انگیزش ساخته مایلز با سوراخ هایی که روی قسمت سیکن دست ایجاد کرد باز و بسته پنچه دست را برای حرکات سریع در رانندگی راحت کرد و ارگونومی دستکش را برای تهویه طوری طراحی کرد تا دست داخل دستکش عرق نکند

از طرفی کرول شلبی چون به تیپ و استایل خیلی اهمیت میداد، تغییراتی برای زیبایی دستکش های رانندگی انجام داد تا دستکش های رانندگی را به مد و استایل رانندگی وارد کنه.
در حقیقت کن مایلز و کارول شلبی مخترع دستکش های رانندگی مدرن هستن.

لینک خرید دستکش رانندگی چرم مون :